« 宇宙人は地球には来ない | Main | 大学研究では人類は宇宙に永住できない »

日の丸セントリフュージュで拷問

先は長いのでぼつぼつ愚痴る。

間に挟むつーか、行き当たりばったりで書くのが悪いのだが、ずぶの素人なので専門家のように筋道立てた論理的(ってなんだよ?)でないのはショーがない。

まずもって、考えなければならないのは、「新天地を求める行為」ということだ。
これは慣れた環境から違った環境に移る、ということである。
これは適応ということで、個体がその環境に馴れるということでもあるが、環境に馴れない個体は淘汰され、環境に適応できるように変化できていくものが生き残っていく、ということでもあるはず。
が、これは今までは地球環境、しかも生の営みができる範囲での環境への適応ということであった。
それでも、その違う環境への適応ができるまでには、相当の淘汰、つまり屍の山を築き、そこを乗り越えて適応していくことで個としての繁栄を築いて来たりしているわけだ。
が、地球環境から宇宙に行くということは、まるで別の次元。
生を育む環境から、ほぼ絶対死滅環境に適応を求める、という無茶苦茶な挑戦ということである。
が、何かとにかく可能性・選択肢を求めてやってみなければならない。
人間が地球環境を破壊して地球を死滅させてしまうと風評たれるのはたやすいが。
科学的根拠ちゅうか、起こった事実を見出そうとする地球史からすれば、地球が繰り返し死滅状態を呈してきたことは周知の事実のはず。
とすれば、いつかは人間の行為によらずとも地球は再び死滅環境を呈する可能性があるわけだ。
いつか来るであろう地球の死滅環境ととともに人間も滅ぶものとすれば、それで問題は無かろうが。
今一つは、人間が地球にいることによって、他の種を滅ぼし地球環境を破壊していく個とが止められないのだから、そういう地球に大迷惑をかけていることを止めるために、人間は宇宙に存在拠点を移しましょう、ということにならなければならないのだが、現状知勇の取り合いは進行中でこのことでなおさら地球は蝕まれゆくといったところ。

以前から言っていることだが、

「遠心力」と「重力」は同じモノなのか?

という根源的疑問。

この証左つーことでもないが、「宇宙船内では、油は揮発するので潤滑剤は揮発しない特別な物を使っている」というのが宇宙船の解説であったように思う。
記憶違いならこれは関係無いが。
劣等生高卒ノータリンが妄想するのに「引力(物の動き+引力=重力)」と「遠心力」は性質が異なるのではないのか?。
「引力」は「引力がある」ことにより機能(?)しているものではないのか?。
その少ない質量、つまり少ない「引力」では機能しなくなるとか。
あるいは「質量が増える」つまり「引力が増えることで「引力」の性質が変わるものではないのか?。
だから無重力で遠心力1Gを加えることで。重力1Gと同じになるということはない、のではないのか?。
これから遠心力と重力が同じ性質のものか、差異のあるものなのか、知見が得られるようになるだろうが。
類似性がれば良いが、差異が大きいとなれば、今後の宇宙開発の展望の修正を迫られることになりはしないのか?。

まぁ。先んじて難癖を付けてもしゃーないが、今後この証左が明らかになる。
記事でみっけたが、人工重力1Gネズミ。
回転遠心力で人工重力はだいぶ愚痴っているが、おいらの悪ふざけの妄想か、それとも予言になるか?、楽しみ~。

「想定内」はそれだけの考え得るあらゆることの「想定」をしてはいるだろうけど、日本にとっては初めてのことだから、ドンダケーの「想定外」に遭遇するのやら?。

おいらは「回転遠心力による人工重力」否定派だから、打ち上げ成功した後の方が人類にとってしんどいんじゃないかな?、と思っている。

ISSとか、たかがか(といっちゃぁノータリン丸出しだが)周回させるだけでも物理法則&数学天こ盛りだろうに。
それが「回転遠心力による人工重力」ともなれば、ドンダケーな物理法則&数学だろうか?。
物理学のエライセンセイ解説お願いしまっせ!。

「機械運動」に「動物運動」がどのような関係をするのか?。
ふと。耐G訓練機みたいに体固定してブンブン?、だと実験結果も微妙~。

「小動物」の実験はしなければならないのだが、「猿」が使えないことである段階から突然人体実験に突然移行せにゃならんところをどうすんだろ?。

まぁ、加速行動・逆走は×なのは分かっていることで、回転軸にどうやって平行移動かその場に留まらせる工夫をしているかだな。

さっき見てきたけど・・・。笑っちゃいけないかマウス1Gケージ。まぁ世界一高いケージだな。
感覚的には https://www.facebook.com/video.php?v=1438561399769959&set=vb.100008483370763&type=2&theater¬if_t=video_processed だな(埋め込みどーするんだっけ?、URLにコピペしてやってください)。
まぁ、どうせ半世紀やそこらで実用化される技術じゃないし、こんなところまでしようとしたら、これから300年とかでもできまい。
ど~せ。小惑星商業採掘なんて300年以上待たなけりゃできるわけないけどね。

回転半径が小さいことで回転があることの感覚ストレス負荷が有ると思われるが・・・ということで標題が「日の丸セントリフュージュで拷問」。
まぁ、回転遠心力による人工重力有人宇宙ステーション建設にはまだ遠い実験つーところか。
思惑どうりターゲットゲノムがみつけられれば良いが。ドンダケーな「無重力」との差異が見出せるか?。まぁ、研究成果は最短でも3ヶ月とかせんと出て込んだろうし・・・。

ものの考えようだが、薬物耐性スーパーマウスのように無重力をものともしないスーパー人間が登場するはず・・・数十万人規模とかで宇宙で死んで、その中で生き残れる者がでてくればだが・・・「自然環境に適応する」というのはそういうもの・・・キビシィー!。

さて、見てきた→http://iss.jaxa.jp/kibo/library/fact/data/pmhandbook.pdf

2.8 小動物飼育装置(Mouse Habitat Unit: MHU)

て、その前に、おいらノータリン頭は理解できていないのだが、ISSって無重力?。
ISSは秒速8kmで地球を周回することで、遠心力と地球重力が拮抗していることで無重力ということでっしゃろ?。
一方で、重力つーか重力子つーか、0.ウンGは働いているわけだ。
これが、本当に0G・・・って太陽系内は太陽の重力が働いているわけだけど、地球からソートー離れて限りなく地球Gの影響の無いところでの実験と一致sるんやろか?、と宇宙のことに素人頭は妄想するんだが。
なにせ、重力は今もって未解明で、物が落ちるとか重さが有るとかで重力は一見して計れるけれども、その影響が有るとかを重力子密度とかおいらには分けの分からんことで計測するとかはできないことだし。
実際、生体センサー群が全解明されているわけではないはずだから、重力を「重さを感じる」だけでセンシングしているのか重力子的な働きを検知しているのかまだ分かっていないはずだし。
まぁ、今後の研究の動向に注目しましょう、といったところだろうか?。

で、これに難癖・・・の前に、人工重力ってなんぼのもんじゃい!、と愚痴る。
コリオリ力は言われているが、その他参照したり考えたりしなければならないことはいくらでもあろうに、どこを検索すれば出てくるのかよー分からん。
検索苦手ノータリン頭。
フェイスブックの方に、減ったクソな人工重力動画アップしているけれども。
まず、遠心力、つまり床が動いていることが参照されていないのはどういうこっちゃ?。
って、まぁ、無重力・・・けっこう中の状態は力学的に複雑?。
ISSの軌道回転運動に飼育装置の回転運動に地球重力画影響・・・うーん。
このへんは専門家さんが考えてしていることだろうけど。

地上でも動く歩道とかエスカレーターとか注意喚起事項は有るはずだから、床がうごいている人工重力装置も参照されるべきことではないかと思うのだが・・・。
無重力と地球地上重力では動く床での挙動が違うとか同じとかよーわからんが。
回転方向を前にして後ろに下がると、下手するとすっ転げるとかしのかと思うのだが?。
これは、まだ誰も、特に「2本脚」でやってみた者がいるわけではないのでまだ分からんことなのだろうか?。

それと、今回のケージでは構造上無理だが、マウスならケージの網をつたうことができできるはずだから、天上に逆さまの状態でへばりつけるのかな?。
地上ではよく見ることだけれども、無重力での回転遠心力1Gで同様のことができんとなれば、遠心力と重力は性質が異なるということになりはしないのだろうか?。

図2,8-2
世界一高いケージ~・・・。
とか揶揄するのは簡単なことだけれど、宇宙という特殊な環境条件下で色々なことが制約されている中での実験装置であることは理解しておかなければならないことだが。
微小重力区でオシッコ・・・はちょっと謎だな。
げっし類系はウンコはコロコロだから良いが・・・おいらの飼ってたチンチラは決まったところにオシッコをしてくれていたが。

図2,8-3
って、「宇宙船」では「匂い」がかなりの問題らしく、装置として臭気フィルターが飼育室容積の割には重装備・・・。
「分煙」とかサーキュレーターとか、宇宙船には必須ということだろうか?。
地上なら寝床でオナラをしても待ってれば匂わなくなるが、宇宙寝床でオナラをしたらいつまでも匂ってて悲惨・・・とか。

図2,8-4
笑・・・っていっちゃぁ駄目だが、床が湾曲してんのね。

表2,8-1
マウスの識別が専門表記でわからん・・・。
つーても、外観表記や種類では役に立たんってところか。
この個別飼育というのは、マウスが集団性という風に思っているから、ストレスの一因になると思っているが、まぁ専門家さんが研究されてんだから、そういうところは言われるまでもなく考慮されているってところかな?。
にしても、狭い・・・。
ソートー閉所恐怖症的・・・オイ。
まぁ、今回の実験というものが、運動系ではないところで狭くてもしかたないというところだろうが、それでも動きはソートー制約されるわけだから、そういうところで代謝的にどうなのだろう?。

にしても、48の上の方に書いて有ることは、もんのすげ~制約があるってことか。
コウノトリつーか、キューブサット射出のようにして地上着陸は夢の話・・・。
回転半径の説明がよーわからんのだが・・・。
「行っています」というからには、すでに実験結果(の過程)もあるはずだろうけど、そのへんは閲覧できるのだろうか?。

Q&A
マウス以外・・・メダカだったけ?。無重力での骨密度減少の現象を観察したのは?。
追試験して比較・・・メダカが底に沈むからボツ?。

遺伝子組み替え・・・例えば、それこそ骨粗鬆症抑制遺伝子見つけたから、とかそーと現実的な具体的「追試験」的なことでないと、宇宙でやる意味がないだろうなぁ・・・。

しっかし、この小さい回転装置で77rpmってな、ソーーーーーートーーーーーストレスフルだと思うのだが。
地上では地上のGによって、回転している感覚が強調されるとかあるはずだが、無重力で回転している感覚というのはどうなんだろう?。

この「クルー」の制約の大きいこと・・・つまり時間的余裕がないということか、狂ー・・・オイ。

最近見かけなくなったが、公園や小学校グラウンドに鉄製の直径2mくらいの回して遊ぶ遊具が有ったが。

もう35年前とかになるが、当時近所の小2の女の子の目を回してやろうと、中に入れておもいっきり回したら、女の子は中で反対方向に歩いていた。
つまり、回転速度と同じ速度で回転方向に歩いているわけだから位置エネルギー(?)では停止状態なのだから、遠心力はかからないわけだ。
こんなのは物理学の道理でしょ?。
だいたい、「回転体の遠心力で人工重力を得る」ということは、その人工重力を得ている物体はその回転体の中で常時固定されていることが前提のはずだが。
それを、贋駄夢とかでは、地上G同様人が自由に動き回ることにしている、ことに誰も突っ込んでいないことがおかしかろうに。
んでもって、重力は空中に浮かんでいても、さらには髪の毛一本にすらGは働いているわけだが、遠心力では上述のごとく、「働かない状態」ということもありえるわけだ。
で、地上事では最近エスカレータの安全性とかが問題になっているが、「足元が動いている」ということは、それなりに我々二足歩行の者には危険性があるのではないのか?。
地上と無重力での比較が、現状できないことで想像の域だとは思うが。
回転遠心力で予測される危険性は、回転方向に向いて「後ろに歩く」、まぁ、後ろに一歩引くということだが、これですっ転げることは無いのか?。

閑話休題。
宇宙用の飲み物用コップがISSでもてはやされているらしいが、「地上と同じように」ということにこだわるべき事なのか?。まぁ創意工夫ができることはすれば良いのだが、宇宙で長期滞在するためには、使いにくくても宇宙に特化していくことを考えるべきはずだが・・・。

小学校の夏休みの自由研究~・・・程度のことだが、なんでこんなことがおおっぴらに言われていないんだろう?、ということを劣等生高卒ノータリンが考えてみる。

贋駄夢とか、スペースコロニー(セントリフュージュでいいのかな?)で風船遊び~。
水素・・・は危ないからヘリウムか。
そうすると、空間は無重力だから、風船の挙動はどうなるんだろう?。
空間は無重力だから、そこにあればそのままあるとか思ってみたが、セントリフュージュが回転していること、つまり大気?もその中で回転していることで、風船にも遠心力は加味されていることになるはずだから、そうすると比重差ができて上昇してセントリフュージュ回転軸当たりに留まる?。
でも、無重力であることで比重差が意味無いとなれば、地球で普通に空気で膨らませた風船のように大気の遠心力で床にへばり付いてしまうとか?。

だけど、物理の運動法則かいな?、物理なんてとんと劣等生丸出しだからよーわからんが、「静止している物体は静止し続けようとする」とかなんとかの運動法則があるはずだが。
この法則からすれば、(比重差(でいいんだっけ?)ができるとすれば)風船は少しづつ回転方向に逆らって位置が動いていくことになるはずだが。
こうなってくると、小学校の御勉強からずれてくるかな?。

無重力では加熱(油・湯)調理が対流の関係で難があるとのことだが。
はたしてセントリフュージュでは対流、つまり比重差ができるのだろうか?。
ただ、セントリフュージュが回転していることでコリオリ力が発生することだけは言われてきているらしく、対流でなくても渦というかお鍋の中は少しは攪拌すると考えることもできるが、泳動できない(ふかしイモとか?)調理方法とかは美味しく調理できるのだろうか?。
そういや、無重力でもマヨネーズとかの乳化はできるんでっしゃろ?。
当然、セントリフュージュでもできるんでっしゃろ?。
セントリフュージュで調理すれば、比重差つまり対流もできる上にコリオリ力も働いて美味しい料理ができます、ってことにならければならないが、もし料理ができないとなれば、地球から輸送しなければならいことで、セントリフュージュで宇宙に長期滞在ということは、現状の宇宙船生活よりコスト高になることで暗雲ということになりかねないだろうけど。

さて、風船に戻す、ということではないが、回転していることは、逆回転方向に力が働いていると言うことになるはず。
風船の糸も垂直には垂れ下がらないはずだと思うのだが。
当然、ニホンアシで立つ我々人間は、逆回転方向に多少なりとも傾いていることになるはずだと思っているが。
これはおいらは他では見かけてないけれども、どこぞにセントリフュージュの生活マニュアルが有って記述されていることかもしれないが、セントリフュージュで歩くとかする場合は回転軸に平行に移動することが推奨されるはず。
セントリフュージュ内で、回転方向に加速して移動すれば無重力側に、逆回転方向側に加速して移動すれば加重していくことになるというのが運動の法則のはず。
それ!、セントリフュージュで逆回転方向側に100mダッシュ!。
となると、必然的に回転方向の逆側になる半身つーか足に負荷がより加わることになると思うのだが、どうだろう?。
このことは、動くことの制約となり、マニュアルとか訓練とか覚えて護らねばならない項目が増えるということだ。
とうぜん、事故というかリスクも増えることになるはず。

さて、今回の世界一高いケージでマウスを飼うということで、どれだけの知見が得られるのかは劣等生高卒ノータリンのおいらには想像だにできないことだが。
無重力では筋肉が落ち、骨密度が下がる、ということだが。
はて?、では「軟骨」は影響を受けないのだろうか?。
すでに記述していることだが、「重力」はマイルド(まぁ強力であはあるのだけど)な全体にかかる働きかけ、「遠心力」はハードな局所的働きかけだとおいらは思っているのだが。
そういうことからすれば、セントリフュージュで長期滞在すれば、足首とかの軟骨が潰れるとか、足のブリッジがソートーダメージを受けるとかしないのだろうか?。
人間が直立歩行であることから、セントリフュージュで長期生活するには振りとなれば、今後の宇宙開発に暗雲になりかねないだろうが。

無重力で長期滞在すれば、人間は自らの体液で自らの体を壊していく知見も得られてはいるが。
ではセントリフュージュで長期滞在すれば、頻繁の立ちくらみならまだしも、下肢静脈瘤とかにならないのだろうか?。
あるいは胃下垂や大腸の降下(垂れ下がりだっけ?)などなど、地上重力下では問題にならない様々な症状に悩まされることにはなりはしないのだろうか?。
まぁ、まだ人体実験をできる状況ではないのだから、当面希有な事でしかないのだろうけど。
いずれにしても、まだ実現には程遠いセントリフュージュであっても、
「こんなことはできないか?」とか、「こんなことが起こり得る」などなど、多くの「想定」をしていくことが宇宙開発を希望している人の義務とか責務になるであろう。

コウノトリで拷問・・・コウノトリがチャウ!。
おいらは劣等生高卒なので No English.
勘違いしていて、マウスケージ拷問具の設置は今後の予定だった。
にしても、1秒間に1回転以上というのは拷問つーか相当のストレスのはずだが、ともかくなんらかの実験はしていかねばならないということで、ISSで使える資源の中で、できる範囲の実験ということで仕方がないのだろう。
まぁ、STAP細胞のマスメディア真理教のコピペは駄目よコピペ頼り報道ではないが、「遺伝子」のこととなると、素人には意味不明でもコピペ知ったかぶりしている程度のことになってしまうのだが。

ということで、世界一高いマウスケージ実験は、コピペする資料が出てくるにはまだまだ先になるということで、小学校で習う程度のことで妄想ってみる。
小学校の理科(もう45年以上前のことになるか)の実験で、人が板の上に立ってジャンプしたときに下の板を引く、と、電車等の囲まれた中でジャンプをする、というのがあったが。
では、無重力でのセントリフュージュの中で運動するということはどういうことなんだい?。
となると、かなり話が飛んでいることだが、コンピューターが普及して、物理シュミレーションが手頃にできるところで、なんで今までセントリフュージュの中での運動の知見が示されなかったのか疑問だが。
まぁ、おいらもコンピューターを使ってはいるものの、日本語ワープロ的な使い方以外はほとんどノータリン(incompetent・・・和英引き)だから、どうやってすれば良いのか分からんが。
で、できるところが妄想ばかりなので、もう少しセントリフュージュ内での運動を並べてみる。
野球をする・・・これって回転半径(セントリフュージュは半径で考える)がどれくらい有ればできることやら?。
だいたい、弾道速度つーか、どこぞのドームの天上まで届くとかになると、セントリフュージュ内でする可能性は低かろう。
バレー・・・ボールゲームの方だな。
これも高さ的にどうだろう?。
スパイク!、というと、着地の方が「床が動いている」はずだから、けっこう危ないとか?。
いや、さっきの理科の実験では、重力が有るところでの囲まれたところが動くことでは、ジャンプは問題になる・・・って、これも高さが制約されているからだが、地上でも「ライダー、ジャンプ!」するぐらいな囲まれた空間を動かす中でのジャンプはどうなんだろう?。
というところで、ノータリンが知っているスポーツを検索してみるのだが。
ジョカリ(商標?球にゴムを繋げて繰り返しうてるようにしているヤツ)ならできそうだが。
この系統でスカッシュならできると思うのだが・・・テニスは?。
当然、コリオリ力がどの程度かかるか知らんが、フリスビーはかなり?なことのように思えるのだが・・・誰かシュミレーションしてくれい。
で、回転軸に平行にボーリングならできる・・・と思ったが、真っすぐに投げても逆回転方向にずれていくはずだが・・・。
当然、回転方向に投球すると、跳ね飛ぶピンは?、逆回転方向にユ~ックリの球を投げると?。

基礎運動に縄跳びとなれば、同じ場所に留まっていられるとも思えないので×とか・・・多人数入れ換わり縄跳びなら可?。
贋無夢(贋作・無駄・夢を並べた造語・・・某有名宇宙ロボット)とか、スペースコロニーは地上と同じように運動できるとか描写されてきたが、物理学の運動の法則が分かる人なら、セントリフュージュの中での運動と地上での運動の違いを指摘あるいは例示してこれたはずだが、宇宙開発のエライセンセイ方は何をされてこられたのやら。
まだ人間を拷問(オイ!)できるだけのセントリフュージュが実現されていないことで、具体的且つ現実的に検証できるわけではないが、実現されるまでには可能なことと不可能なこと、あるいは新規に考えだしておくべきことなどなど、セントリフュージュについては考えるべきことが多そうだが。

ふと思いつくに、贋駄夢のスペースコロニー内で「鳥が飛ぶ」というのはどうなんだろう?。
羽ばたき続ければ飛び続けられるだろうけど、羽ばたき止めて滑空する渡り鳥?・・・まぁ必要性が無いが。
セントリフュージュ内での「空気力学」?。
こんなもんの専門家のエライセンセイとかいるんだろうか?。

反対に魚とかは?。
これはISSでの実験で、魚でも骨密度の低下が示されたとか有ったはずだが。
が、魚が遠心力でそこに沈んで動け~ん、とかならいやろな?。
魚の浮き袋が遠心力でも同様に機能するものなのか?。
さらには、骨密度の低下は防げるのか?。
日の丸セントリフュージュ頑張れ!。

話飛んで、フジツボ。
これで歯の治療の核心・・・実現できるんかな?。
いや、「生殖活動」ということだ。
「重力が起こす環境変化の現象を察知して」ということならまだ良いが、直接「重力の変化を感じることができる」というなら、我々が宇宙で世代を経るということにかなりの支障になるはずだが。
それをセントリフュージュで実現できる?。
・・・・まだまだチキュウの知見が足りやしねぇ、ってことだ。

ISS日の丸宇宙飛行士さんがツイート&コウノトリの緊急荷物。
どんなフィルターなのかを知っていないから、ホー、としか言い様が無いが。
サスケ(トーチャンのやつ)でサスケと同年代っぽい刺客娘が飲み水に毒を入れる、ってとこだったと思うが、水浄化桶の解説があった。
現状の上下水道、両方か片方か、部分的には同様の構造のはず。
中でもバイオフィルムの働きが重要のはずだが。
セントリフュージュつーか、贋駄夢とかのスペースコロニーとかのように、人間が世代を重ねるためには自然環境の恩恵というものが必須となる。
自然の恩恵を完全に人工物で置き換える、というのはおいらには想像できないのだが・・・。
で、そのバイオフィルムといえども、研究の対象になりだしたのは昨今のことのはずで、この回目にはまだまだ時間がかかるはず。
その上で、人間に必要な機能をコントロールできるようにして、セントリフュージュで活用できるようにならなければならない、というのが文脈のはず。
まぁ、人間が世代を経るセントリフュージュなんてものが荒唐無稽なものだから、急いで研究するというものでもなかろう。
森というか山の土でもできるのに100年経たなければならないとか。
富士山の7合目だっけ?、それより上に草木が無いのは、そこらへんの土ができて間もないだからとか。
だいたい、この土というだけでも、現状未知の生態系、未発見の菌類やカビとかが今も新発見されているとか。
それらが、宇宙で水や土の生態系を永年保ち続けてくれるかは、まるで未知のことのはず。
宇宙へ行くことを夢見るのは簡単なこと。
当然のことだが、実際に宇宙に行くにはもんのすご~くム・ズ・カ・シ・イ。
その上で、我々人類が宇宙に永住できるかは、現状想像すらできない未知のことでしかない。
創作モノは地上のコピペ表現で楽に描写されているが、現実に宇宙でしていることは、ナットを回すことすら時に難題事。
ということで、難題を一つ一つ解決していくことが現状の宇宙開発。
何が必要なのか?。
何が実現できるのか?。
何が問題になるのか?。
未知は余りにも多様であり、従って、宇宙開発は遅々としてなかなか進まない。
だけど、地球は人間によって破壊されるし、地球環境はいつか必ず死滅環境になるのは地球史に繰り返し刻まれていること。
人間は、いつか地球から宇宙に出て行かなければならない。
そのために、宇宙開発は必要なのだ。

サスケ(トーチャンのやつ)でサスケと同年代っぽい刺客娘が飲み水に毒を入れる、ってとこだったと思うが、水浄化桶の解説があった。
さて、これは桶の上に入れた水が、重力で自然に下が和から出て行くものだが、これはその構造によるところと、恐らくはバイオフィルムの機能によって浄化された水になるはずだが、セントリフュージュ、つまり遠心力でも同様にバイオフィルムが機能するように形成されてその他の構成材料ともども浄化機能を発揮してくれるのだろうか?。
地球、まぁ日本の氷点下以下とか本州からかなり南下するとかするともんだいがあるだろうが、もともと日本の水は混成物が少ない上に自然材料といことで「コスト」が滅茶苦茶安い。
これが、セントリフュージュでというなると、1kg当たりの打ち上げ費用とか、さらには実証実験計測機器とか最初は滅茶苦茶コストがかかる上に、まずもって構成材料が手近に手に入るということにもならない。
さらにバイヲフィルムはまだ完全には解明されていないのだろうし、したがって、適正なバイオフィルムを宇宙で造るようにさせるには、相応の研究期間がいることになるのだろう。

で、セントリフュージュ・・・まぁ、現状の世界一高いマウスケージからかなりの期間をかけなければ、相応の大きさのセントリフュージュの実験、ということにもならないだろうが。
だとしても、いずれは動植物の実験ということにしなければならないのだから、そういうところを妄想ってみるのだが。
セントリフュージュは回転していることで、無重力のようにオナラとかのガスが一ヶ所に留まらず拡散するとは思うのだが、贋駄夢のスペースコロニーのような中空な構造だと中心部は留まりやすいとか。
まぁ、タバコ・・・分煙技術やサーキュレーターがあるから、こういところは問題にならないか。
だけど、現状の人間が造り使う施設の構造は、床下や天井裏・配管は必須なことで。
このような構造で生物環境を造り出すとなると、どんなに厳重な管理をしても、エイリアンのように人間の管理の行き届かないところで生物環境ができて、セントリフュージュに想定外な支障をもたらすかもしれない。
ということは、生態系は可能な限り狭い範囲に封入して実験しなければならないということで。
そうなると、人間はセントリフュージュの中で、植物もなく動物もいない人工物の中で長期に渡って暮らさなければならない、ということになるのだから、これはこれで精神的にけっこうな拷問になるかも知れない。
一応純粋培養的には植物の栽培は可能になっているようであるが、地球の自然環境での土の役割は大きいわけで、人間が宇宙で長期に暮らすとしても、土が有る方が有益なはずだが、はたして我々人類の技術で、「地球環境」に近い環境を再現できる宇宙施設を建設することができるのかどうか、相当に困難な問題になるはずである。
ISSにおいても、船内での生物の繁殖は研究項目の一つで、綿棒だっけ?かで定期的に船内からサンプルを集めているようだが、例えば地上でも配電盤の裏とかもんのすげ~ことになっているわけだから、どんだけISSの隅々まで集めて回れるかは問題のはずだが、実際はどうなんだろう?。
とにかく、人間が宇宙に永住するには、モンノスゲー遠い未来のことになりそうだ。

さて、構造と言うか理屈と言うか、そのことはまだまだちゃくもくてんがあるはずだが。
セントリフュージュの一番の問題点は長期宇宙滞在を目指すためのものだということ。
これが実現可能かどうかは今後の資金の投入と技術開発と研究によるところだが。
もしできるとなった場合には、人間側の問題も考えておかねばならない。
そんなに事情通ではないが、世界中の宇宙飛行士の中では日の丸コマンダーが一二を争う優れた人間性をもっておられるということだろう。
それでも足りないところというか弱い面が有ったことで、改善の訓練をされていたとのことだ。
当然のようにのことだが、「誰でも宇宙に行ける」というわけにはいかない、のだが、広報活動の方針として「誰でも宇宙に行ける」ことにされている。
当然、体質や健康状態でふるいにかけられるし、さらには知的水準や集団行動の特性や性格でふるいにかけられる。
その上でさらに小さな目のふるいにかけられた極少数の人が宇宙にけるというのが現在の「宇宙に行ける」ということの実態だが。
それでも日の丸コマンダーのように、弱い面とかの改善をしなければならないとか。
これが、下々の有象無象の者共が宇宙行くとなれば、人間性はソートーに問題なるはず。
たとえふるいにたまたまひっかって宇宙に行けたとしても、問題になる面があれば、周囲から改善を要求されるとか。
この場合、必要にされればイジメとかになるし、「できない」「不適切」とされることの圧力はあるだろうし、改善できないことが自身のストレスになることもあろう。
となれば、それこそ日の丸セントリフュージュで(精神的)拷問、ということになりかねない。

さらに、宇宙人は地球に来ない、でも少し愚痴っているが、欲求を満たすことと負担の公平な分担、ということが問題になる。
現状ISSは、自国の責任を背負い、自らに参加目的を課し、スケジュールに反った厳密な時間管理に従うことができる人が宇宙飛行士として乗り込んでいる。
ところが、下々の有象無象の者共は、つーか普通に地上にいる人間となれば。集団活動を乱す物は平気でいる。
まずリーダーの資質を持たないのに「自分が親分だ」、この類似で「俺はお前より上で、お前は俺に従わなければならない」という妄想家、おいら化物顔の天敵「健常者キチガイ」にはおいらはほとほと困り果てたが。
このことで、欲求をより多く満たしたい、ということで搾取されることににでもなれば、それこそ「牛耳られる」怒りはどこに向けどころを持っていく?。
当然怠惰な人間はそこら中平気でいるし、負担を他人に押しつけたい輩はいくらでもいる。
こうなると、集まった下々の有象無象の者共によっては、セントリフュージュを破壊しるほどの不平不満の巣窟になりかねない。
今までの宇宙飛行士がドンダケー対人関係で苦労してきたのかは知らないが、おいらのような下に見なされるものは、宇宙でみんな仲良くなれるなどとは不快な言い分でしかない。
さらに上記の改善ではないが、おいら自身問題な人間性はあるわけで、周囲の人にストレスを与えるのも事実。
というところで、上述した事事のことから、セントリフュージュと言えども、居住は狭い空間に押し込まれて生活する様な構造のはずで、そういう狭いところに閉じ籠もって人間関係の不和に日々侵襲されるとすれば、精神的拷問以外の何ものでもないではないか。

技術だけでなく、人間の対人関係も宇宙仕様にならなければ、人間が宇宙で生活できるようにはならない。
だけども、自分を人の要求で替えるというのは物凄いストレス。
セクシャリティの問題を、社会の評価にセクシャリティを合わせ、ということは病理的に不可能事。
それでも、「自分を宇宙船生活適性に変える」ことは求められるわけで、つーか、普通に周囲から人間性の改善を求められればストレスだし、さらには自ら改善しようとしても、そのできなさも強いストレスになる。
「ふるいで決める」ということは、現在宇宙に行ける人が極限られていることで、問題にはならないが。「ふるい」を使わなくなれば、対人関係のトラブルは噴出することになるだろうけれども、こんことの有効な改善策を持たない我々人間は、セントリフュージュで生活することが拷問のごとく強いストレスになるはずである。

で、イジメをここに引っ張ってきても駄目だが。
イジメられるという時に、当人に問題がある場合もあるのだから、。そのときはどーすんだよ。
実際、おいらにも問題はあった。
まぁ、こうしたことを周囲に口外しても「そーらみろ」事だが。
おいらとしては、化物顔な上に問題行動もあった割には、醸成にはそう嫌われるものではなかったし、話し相手にもなってもらえてた。
そういうところで、女性に相手にしてもらえるように自身の修正・強化をしてきたことで、1961年生まれでも、ささやかながら1990年代生まれの女性が少し話し相手になってくれるし、側にいることを嫌われない。
まぁ、イジメ加害者で、生涯人気者という者もそれなりにいるが、中には偏屈爺さんになって孤独死ということもあろう・・・人をイジメるような性格なんだから・・・。
問題なのは、このイジメということが、執着・拘り・囚われでおこることもあるということだ。
こういうことが周囲から反感を買うのだから、イジメ加害者を責めても解決策にならんし、こういうことを持っていることでイジメ加害をしてくるとしたら溜まったものではないしイジメ被害者を救いようは無い。
ということで、ツイッターで流行りのその場から逃げるということは一理あるのだが・・・。
おいら化物顔の天敵「健常者キチガイ」は社会に出て出会い、執着・拘り・囚われで執ようにイジメてきたのだし、イジメ被害者が自身の執着・拘り・囚われの問題をなんとかしなければ、社会に出てもイジメられるというもの。
そういうことで、イジメ加害者(力関係で入れ替わる場合もあるが、イジメ被害・加害者を問わず執拗に攻撃的な性格の者)というのはすくいようがない部類の者だからなるようになるしかないが、イジメ被害を受けているなら、周囲に馴染めるように自分を変えるようにしなければならない。
どう変えればよいかというのも大問題だが・・・。
とりあえず、おいら1961年生まれの化物顔は人間性を変えることに成功したことで、若い女性と歓談することができる。
50代で職場とかでない赤の他人の若い女性と歓談できるのは、ソートーに自慢できることのはず。
回りが悪い、ということは簡単だが、最終的に来ることは、ジジイ・ババアになったら大概周囲から嫌われている、ということ。
嫌われない老後にするためには、周囲に馴染める人間性でなければならない。
当然、周囲に馴染めない者は宇宙飛行士なんかなれるはずもない。
そのそれぞれの社会で生きていくことは難しいいんだ。
それを、周囲が悪い!、と言ってれば自分の立場がよくなると思うんじゃない!。
思っていたって、嫌われる理由があれば嫌われるし、求められる理由があれば求められる。そんだけのこと。

まぁ、イジメ加害者もイジメ被害者も、宇宙飛行士時に募集の選考時には面接でふるい落とされるだろうけどね。問題は見ために出るものなんだよ。

今行っているカルチャースクールの元国立天文台所長の観山先生が以前日の丸コマンダーにお会いされたそうだが、それは人間性が素晴らしかったとのこと。
当然、イジメ加害者は選考論外。イジメ被害者もなぁ・・・問題無いのにイジメられるはずもないし・・・byリアル化物顔感想。

しょーかしょーか・・・おい・・・真面目に、宇宙の氷りオブジェクトはなんで地上ほど急速に昇華しないんだろ?。冷たすぎるせい?。

ふと思うに、セントリフュージュの水管理。
「潜水艦」はどのように水の管理をしているのだろう?。
ただ、コリオリ力かなんか知らんが、下向き以外の力が加わることが相違点だし。
潜水艦は10数年で退役するはずだし。
おいらの凧糸巻き方セントリフュージュつーか、施設建設規模が小さければまた違うが、贋駄夢のような巨大宇宙施設なら、人間の目が届かないところは必ずできる。
何よりも、自然環境の構築とかを潜水艦ではしない。
旅客船ならネズミが住みつくことになる・・・今は完全に駆除せんと高級旅客船会社は倒産か。
けれど、人間が長期に生活するとなれば、カビからバクテリアから昆虫から入ってきて生態系を造っていくわけだし。
水の動きを完全に考慮してセントリフュージュを設計しなければならないが、水の動きというか性質があんまりにも複雑なことで、はたして深刻な問題の起こらない完全に機能するセントリフュージュができるかどうか、素人が考えるのに甚だ疑問なのだが。

ふと。
宇宙で酒飲む・・・無重力用飲み物器?、を見て思うこと。
宇宙での食事は楽しい・・・という宣伝なんだろうけど。あれこれ思考実験(妄想)してみて、宇宙で長期滞在するには

「宇宙では質量保存の掟がある」

というところ辿り着いた。
まぁISSは地球軌道を回っているだけだから、落ちてこなければ問題無いが、問題は有人探査機の方。
現状、まだ化学ロケット、というところがソートーの問題で。
これは「宇宙では質量保存の掟」が守れない・・・ロケットの技術面で立ち後れていることが問題。
仕方がないことだが、宇宙機推進のために「質量」を失うことで推進し、宇宙機が積載さしている「質量」を失ってしまうと推進力は得られない。
現状からすれば当然のことだが、このことが宇宙機がどこまで行けるかを限定してしまっている。
ということで、今はイオンエンジンでチャレンジ中。
これは積載されている燃料(推進剤・・・だよね)が以前の化学ロケットより格段に少ない上に、加速(得られる速度)に対しての消費量も格段に少ないとか。
それでも「質量保存の掟」を破っていることで、いづれ宇宙機が推進剤が尽きることになり、そのことで目的地に向けた制御が不能になる。
確認はしてないが、これが電力(現状他のエネルギーギーは確認していない)だけで推進できれば、ソーラー発電(他に原子力電池?とか)の無尽蔵か長期エネルギー確保できるものが有れば、宇宙機は「質量」が失われないことで長期に渡って目的地を目指せる。
ソーラーセイルになれば、太陽光圧力を受けられる限り目的地に向かって飛翔し続けられる(宇宙機の耐用年数には限度があろうが)。
したがって、有人宇宙機も「質量保存の掟」をまもれる宇宙機つまり推進器を搭載する必要がある。
ただし、現状「質量保存の掟」をより守れる推進方式では、「質量」の大きな物を動かすことは困難であると言われているが。

さてISSは地球と臍の緒で繋がっているのだから、まだ有人宇宙開発まで行ってないとおいらは思うのだが。
宇宙で生活する、ということで食料に目を向けると、「質量保存の掟」を破り放題。
既存のISS宇宙滞在では、地球から持って行く&食料後のゴミは大気圏で燃やす、ことで「質量保存の掟」は問題ではない。
これも、月までなら同様であろうか?。
これが火星までとなると、地球から持って行く&食料後のゴミは地球大気圏で燃やすことができないので、行って持ち帰るか、それとも火星大気圏を使って燃やしてしまうのか?。
「質量保存の掟」を無視するのか?、それとも守ることができるように困難な技術開発をしていくのか?。
これが、有人火星探査の困難な問題の一つである。
食料は食べることによって減っていくのだが、その包装容器が後にゴミになること、や食べた後の排泄物は宇宙船の中にそのまま質量として残さなければならない。
ということで、今回の有人火星探査は少なくとも排泄物は宇宙へ捨てられることになるのかな?。
となれば、「質量保存の掟」には従わないということだが。
我々は地球上では自給自足をしている、これは「質量保存の掟」と言わないまでも、食べたら生産するというサイクルができるということである。
つまり、これを宇宙でしなければならないということである。
とすると、宇宙船内で自給自足をするためには、糞尿を宇宙船から出してはならないということである。
まぁ、補給船で回収ができればだが。
生産・消費のサイクルができ上がってこそ、宇宙に長期滞在、あるいは永住ということなる。
つまり「質量保存の掟」に従うことができるようになれば、ということである。
ところが現状では、生産、つまり「土」ということまで研究がいってないはず。
これは、菌類つまり宇宙船内の汚染になりかねない。
もちろん、水耕栽培などの土によらない栽培方法はあるが、食物を得る、つまりより多くの種類を栽培するためには様性の確保、つまり土が「できる」ようにならなければならない。
「宇宙船内で人工的に自然環境を再現する」と「自然環境」は違ったものになるであろうが、聞いた話では山の土ができるまで100年かかるとか。
ちなみに、富士山に緑が少ないのは、まだ若いために木々が生えてこないとか。
そのような研究ができていて、さらに宇宙での研究が成された後に、「質量保存の掟」に従った食料の生産サイクルを宇宙機の中でできるようになる、はずである。
というのが宇宙開発での研究の過程であろうかから、これから100年やそこらで有人宇宙機が「質量保存の掟」に従えるようになるとは到底思えない。
現状では、船外が強紫外腺に曝されていることで、強紫外線を利用して分解、ということで糞尿(残飯も?)は船外廃棄するのかもしれないが(他の高レベル放射線はどうなんだろう)、当然これでは、宇宙滞在期間も限られるし、補給となれば高コストということになる。
低コストで長期宇宙滞在となれば、「質量保存の掟」を遵守できるようにしていかなければならないというところ。
が、上記「宇宙で飲み物を飲める器」ということでは、「洗浄」はどうするのだろう?。
衛生管理からすれば、使う度に洗浄はしたいところだが、このために水を消費するというのはどうなんだろう?。
まぁ、宇宙専用食器洗浄器で生化学分解云々と技術的にはできそうだが、トイレが壊れて大騒動がったらしく、これも壊れたら大騒動間違いないところ。

こんへんは、フリーズドライにすれば、水の「質量保存の掟」は遵守近くできるかもしれないが、食べることは精神衛生上ゆずれないところで、食料を積んで宇宙旅行は宇宙機開発の高負担になっているというところか。
一応、フリーズドライで食器荒い無しのアイデアはあるが、上記の理由でボツ。
まぁ、自作晦渋小説で宇宙モノ書き掛けで投げてるからそっちには使えるか。
他者の作品に出てくる宇宙食は突っ込みたくてしょうがないが、NASAとかが体たらくだからコピペしようがないといったところ。
まぁ、宇宙で酒飲みましょうは、エンターテイメントではオエライサンの偉そうなシーンにコピペするだろうけれども、どーみても庶民には不似合いなデザインだな。
当然、戦闘時にグラスを揺すりながら戦闘指揮やっちくれい。
宮崎アニメでは、食べるシーンにはこだわりがあるらしいが、こと宇宙で食べるとなると、地球で食べているのと簡略手抜きのいずれかになっちまう。
「食べる」ことですら宇宙は遠いいんだよ。
天子くん 新田ににこ 四コママンガで、小魚を催眠術で豪勢な料理に見せる、ってのがあたが、そこらへんバーチャル感覚で乾パンを食べていければソートー有人火星探査の食糧問題も軽減されるだろうが、宇宙飛行士には堪ったものではないだろうな。
そういうことができれば、おいらのアイデアが使えるのだが。
ただ、フリーズドライで圧縮すると再現性が損なわれるから、そこらへんの技術が足りない。
ファーストフードのゆで卵のように、多数の種類の材料を個々にすりつぶして、各々の見ため触感を再現できる骨組み(?)に注入して固めてそれでフリーズドライ圧縮とか。
こんなん誰でも考える。
だが、「食べる」ことは精神衛生上譲れないのだから、有人火星探査は食料積載の妥協できない宇宙機を創ということになる。
現実には使えないが、他に工夫をいくつかしているから、自作晦渋小説の食べるシーンには困らない。
贋駄夢の緊急用の飲み物(なんだっけ?)はふざけとる!。
まぁ30年以上前の宇宙関係の得られる知見を怒ってもしゃーないが。
まぁ、こちらも無重力でストローがどの程度使い物になるのか知らないし。
ただあれも、品質保持醤油パッケージ(ペットボトルでないやつ)のような構造にすれば無重力で使えるのかな?。
とにかく「質量保存の掟」の遵守は必須で使い捨ては厳×。
現実の有人宇宙機も食べることは大難題だが、エンターテイメントは地上で食べるかコピペするしかないのだから、考える頭も無くオリジナリティのない宇宙の食事シーンをしていくしかない。
まぁ、とかく宇宙は難しい、といったところか。

とりあえず、こんなとこか。
日を改めて難癖を付けよう。

|

« 宇宙人は地球には来ない | Main | 大学研究では人類は宇宙に永住できない »

Comments

Hello there! I know this is somewhat off topic but I was
wondering if you knew where I could find a captcha plugin for my comment form?

I'm using the same blog platform as yours and I'm having problems finding one?
Thanks a lot!

Posted by: helpful hints | 2015.07.24 at 03:59 PM

Awesome post,I am going to spend more time looking into this topic.

Posted by: Http://Jefferyswint142.Postbit.Com | 2015.08.04 at 05:26 PM

It's a fact that is little known that there are about 2,000 credit bureaus within the Usa.

Posted by: Marta | 2015.08.04 at 11:42 PM

Te hemos son copa videos porno conocidas deteniendo y que
muy grandes exactamos perdiente.

Posted by: donde ver videos porno gratis | 2015.08.05 at 12:02 AM

Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of
any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter
updates. I've been looking for a plug-in like this for
quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this.
Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

Posted by: 020tiein.com | 2015.08.05 at 01:27 AM

Las recensiones de usuarios le colocan prácticamente
las 5 estrellas de media en la valoración.

Posted by: movil android 4 libre | 2015.08.05 at 01:39 AM

In the rifle exfent examines listed below, you will certainly find out about the best rifle range
for the cash.

Posted by: best rifle scope under 1000.00 | 2015.08.05 at 02:14 AM

It's really a great and useful piece of information. I'm happy that you just
shared this helpful info with us. Please stay us up to date like this.
Thank you for sharing.

Posted by: 007.Internationalspyshop.Org | 2015.08.05 at 02:33 AM

Lots of excellent garbage disposal assesses right hee that I specifically used as studfy
to set this lens up.

Posted by: Disqus.Com | 2015.08.05 at 03:38 AM

Le choix du poids uniquement sur le temps cuisson: Plus le pain est
gros, plus du temps a cuire.

Posted by: machine a pain | 2015.08.05 at 06:17 AM

Here's some quick ways to make computers improve your speed
without spending a dime. Linking your Comcast mail account to Gmail is definitely an easy process,
akin to starting Comcast email with any POP retrieval program, and takes just a matter
of minutes to accomplish.

Posted by: gmail sign in inbox gmail account | 2015.08.05 at 09:05 AM

You can also add up to 5 different emails from different email accounts in your Gmail account with
Google's Mail Fetcher tool. If you obtain five emails from sender while using same
subject line, Gmail will clump them together.

Posted by: gmail.com login sign | 2015.08.05 at 09:07 AM

As a expert Medium, I have sat with clients who have occur to me
for many causes. Craving sweet foodstuff, sweet beverages,
ice cream, chocolate and stimulants this sort of as coffee is also symptomatic of a yin problem.

Satan and his demonic spirits also give fortune-tellers and mediums their supernatural powers and ability to convey
to the future, give readings, and contact the "dead.

Posted by: tarocard reading | 2015.08.05 at 10:40 AM

They utilize an encyclopedia of understanding merged with formulation that utilizes this data
to provide your horoscope at the velocity of a personal computer.
Generally retain in mind that at the time emotion that the
card does not give you with enough insights, then simply just find more than one cards in the placement for further clarification. And, the ideal
area to search for for the identical is a retreat heart.

Posted by: tarot card readings | 2015.08.05 at 01:21 PM

I truly love your website.. Pleasant colors & theme. Did you develop this site yourself?
Please reply back as I'm looking to create my very
own website and would like to learn where you got this from or
exactly what the theme is named. Appreciate it!

Posted by: phen375 doctor reviews | 2015.08.05 at 06:55 PM

Elige entre las miles y miles de ofertas de alquiler de turismos asequibles
que te planteamos día tras día en la web en nuestros destinos más populares.

Posted by: Quentin | 2015.08.05 at 08:52 PM

Terrific article! This is the kind of information that should be shared around the net.
Disgrace on the seek engines for not positioning this post upper!
Come on over and visit my web site . Thank you
=)

Posted by: home listing | 2015.08.05 at 10:13 PM

If Seymour is lifeless, he'll converse to you and comply with you out of the Fortune City Hotel.
Acquiring religious directions is simple know what you want and acknowledge great guidance.
He asks her no matter if she would like to go away to
school, and Jane states yes.

Posted by: psychic readings | 2015.08.06 at 04:33 AM

Lo cierto es que la variedad de vídeos, actrices y escenas es
apabullante en esta categoría tan especial.

Posted by: http://Www.universitariosviajando.com/ | 2015.08.06 at 12:22 PM

Hello friends, fastidious post and pleasant urging commented at
this place, I am in fact enjoying by these.

Posted by: Chasity | 2015.08.06 at 05:03 PM

Begin by downloading this customized report (this link will take you to your Analytics account).
As soon as you achieve superior rankings your web-site will normally stay on the initial webpage, and there would not be a have to have to pay back for advertising.
Social media lets organizations to interact with their clients, offering a confront
driving the enterprise.

Posted by: Video Seo | 2015.08.06 at 05:12 PM

Hello! I could have sworn I've been to this blog before but after checking through some of the post I realized
it's new to me. Anyways, I'm definitely happy I found it and I'll be book-marking
and checking back often!
A Game of Thrones PDF

Posted by: A Game of Thrones PDF | 2015.08.06 at 08:33 PM

Our credentials in treating varicoae veins need to also be thought about forr you to uncover
the fact.

Posted by: localsearchpup.com | 2015.08.06 at 08:58 PM

Our advertising item expers are upgraded with info concerning marketing
shkpping bag, their styles, materials as wepl as logo design printing modern technologies.

Posted by: Www.Businessdirectory.Bz | 2015.08.07 at 12:18 AM

Having declared, in order to enjoy these benefits, you must utilize the very best advice.

Posted by: bakers fast food near me | 2015.08.07 at 08:04 AM

Even if we never make any money off of a stop by, if the user finds out site beneficial they're naturally much more very likely to appear back.

For developers, can be seen as a code indentation (right after a certain approximation).
An essential point should be kept in mind that you have to have a
Seo method i.

Posted by: seo los angeles | 2015.08.07 at 10:08 AM

Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it's truly informative. I am gonna watch out for brussels. I'll appreciate if you continue this in future. A lot of people will be benefited from your writing. Cheers!

Posted by: csgogivers.com | 2015.08.07 at 12:09 PM

An Search engine optimisation organization would be getting care of this approach
for your web-site. Being aware of this we even now want to composition the website page effectively enough so people
adhere to your pointers, So this philosophy that you merely have 15 seconds prior to someone leaves or stays intact lengthy plenty of to "consider to figure out that searcher intent"
specifically If they are seeking to get a item or help and
you've acquired the extremely best merchandise at the greatest price or the
very greatest well worth, you would be executing them a disfavor by not using a killer
simply call to steps. You nevertheless require to
apply all the On-Site Search engine marketing
techniques that any complete-blown Website positioning marketing campaign will involve:
key phrase optimization in copy, title tags, meta tags,
and so on.

Posted by: Los Angeles Seo | 2015.08.07 at 02:18 PM

Acquiring a superb riflescope that you could afford iis a better suggestion compared too purchasing the best rifle that you
can manage.

Posted by: intensedebate.com | 2015.08.07 at 04:49 PM

Si escrtibo un libro, lo vendo en mi web y una página como seriesyonkis lo sube sin costo y se lucra con la publicidad extraña,
eso para ti es legal.

Posted by: peliculas y series gratis android | 2015.08.08 at 03:56 AM

Estos extractos de yerbas tienen un papel cada vez más popular en el régimen dietético de los enfermos de
colitis.

Posted by: support.booki.cc | 2015.08.08 at 04:05 AM

Conventional advertising and marketing approaches contain mentioning your web-site with the hope of creating your potential customers
knowledgeable about your existence so that they will check out your site.
Strictly, an Website positioning expert desires to adhere to only white hat Search engine optimization techniques in order to boost the web
page. An crucial thing should really be stored in thoughts that
you should have a Search engine optimisation tactic i.

Posted by: seo los Angeles | 2015.08.08 at 04:48 AM

Good site you have here.. It's hard to find excellent writing like yours these days. I seriously appreciate individuals like you! Take care!!

Posted by: cs:go skins | 2015.08.08 at 05:26 AM

Apartments with a great deal of features are typically held by large house management corporations and are
prone to verify your credit.

Posted by: Ariel | 2015.08.08 at 05:29 AM

I enjoy aiding you along with your mortgage requirements.
Please feel liberated to contact me for those who have any issues.

Posted by: Kelsey | 2015.08.08 at 05:32 AM

Beginning a brand new organization requires income, therefore to get your organization off the floor several entrepreneurs frequently depend on small company loans.

Posted by: Juana | 2015.08.08 at 05:38 AM

Our companies embrace emergency, industrial, residential, and automotive locksmith providers.

Posted by: immigration lawyer philadelphia | 2015.08.08 at 05:39 AM

Our services embody emergency, commercial, residential, and automotive
locksmith providers.

Posted by: Garland | 2015.08.08 at 05:47 AM

If you would like fast and dependable services from an organization that gives
elite emergency locksmith services, call McCausland.

Posted by: immigration lawyers in dover delaware | 2015.08.08 at 05:55 AM

Tiny businesses and also start-up business do not have the deep pockets
of major multinationals and an incident could totally derail business.

Posted by: oovrag.com | 2015.08.08 at 05:57 AM

Thanks for sharing your info. I really appreciate your efforts and I will be waiting
for your further post thanks once again.

Posted by: Murray | 2015.08.08 at 05:57 AM

An outstanding share! I've just forwarded this onto a colleague who
was doing a little homework on this. And he actually bought me breakfast simply because I found
it for him... lol. So let me reword this.... Thank YOU
for the meal!! But yeah, thanx for spending some time to talk about
this matter here on your web page.

Posted by: real estate slogans Orlando | 2015.08.08 at 05:58 AM

Make the brilliant selection, Get in touch with us as well as
see how much simpler and also more affordable your insurance coverage might be.

Posted by: http://web.cloud9tv.net/index.php/component/k2/itemlist/user/278835 | 2015.08.08 at 05:59 AM

Our online sales experts have a minimum of 5 years insurance coverage experience as well
as all job under close guidance of our handling supervisor.

Posted by: Ronnie | 2015.08.08 at 05:59 AM

You can utilize our easy online system to conveniently restore in merely a couple of clicks if you have actually gotten your
renewal invite.

Posted by: http://www.medialclima.com | 2015.08.08 at 06:00 AM

At the Monetary Policy Committee (MPC) conference today, Bank Negara Malaysia
determined to maintain the Overnight Policy Rate (OPR) at 3.25 percent.

Posted by: http://judithsmassagepraktijk.nl/gastenboek.html | 2015.08.08 at 06:02 AM

%Hectic lives, demanding schedules and constant interruptions often mean items get dropped where they are and never seem to find the place where they belong. Getting organized is a goal that many dream of and yet few find the time to achieve.

Posted by: storage shelf | 2015.08.08 at 06:05 AM

Ironically, according to motor profession professionals, the insurance policy company could
reduce its losses through this.

Posted by: http://www.dogs-trust.eu/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=291644 | 2015.08.08 at 06:06 AM

The issue is that my daughter is going to London on 9/04 so she requires her EHIC
card.

Posted by: http://hearthstone.annisimpson.com/index.php/User:CherieWarnes | 2015.08.08 at 06:06 AM

On the list of automobile financing organizations stated earlier, online lenders offer easiest
and the best car loan agreement process.

Posted by: Hassie | 2015.08.08 at 06:07 AM

Our companies include emergency, industrial,
residential, and automotive locksmith services.

Posted by: Enriqueta | 2015.08.08 at 06:08 AM

Me Now offers Motor Field Insurance coverage to companies in the
automobile business searching for well-rounded insurance
coverage and safety and security.

Posted by: www.wolfsbanehms.com | 2015.08.08 at 06:10 AM

I have been surfing online more than 3 hrs as of late,
yet I never found any sort of fascinating article like your own.

Posted by: demoweb.argia.co.id | 2015.08.08 at 06:10 AM

It's a pity you don't have a donate button! I'd most certainly donate to this excellent blog!
I guess for now i'll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account.
I look forward to brand new updates and will share this blog with my Facebook group.
Chat soon!

Posted by: http://homework.funds-daily.com/ | 2015.08.08 at 06:11 AM

Our providers include emergency, business, residential, and automotive locksmith providers.

Posted by: Jame | 2015.08.08 at 06:11 AM

Firms from Boeing to Virgin are now beating a path to her Christchurch door.

Posted by: http://mekipedia.com | 2015.08.08 at 06:12 AM

At Swinton Commercial, we know that the electric motor
field industry is as varied as the vehicles it handles.

Posted by: www.vernovo.com | 2015.08.08 at 06:13 AM

Competitive costs, combined with professional & individual solution makes Peacock the
number 1 selection for your Electric motor Profession Insurance coverage needs.

Posted by: http://adelzadeh.ir/index.php/blog/25-video-item-example/25-video-item-example | 2015.08.08 at 06:13 AM

Advertising cost until 14th February 2010 ... completely cut, reprogram as well as brand-new key will cost you simply
RM 688.00 only.

Posted by: Archer | 2015.08.08 at 06:14 AM

Cause Cancer What Is cancer treatment centers in knoxville tn Treatment Methods
Personalized Key How To Prevent Breast Cancer Cause Of Breast Cancer Halve Surgery-It's Not
Always A Elizabeth Edwards Dies From You Should Know About early breast cancer symptoms mammograms Implants
- What You Breast Cancer - A Death During Pregnancy Reduce Your Impact Of Good Nutrition In Enhancing Breast Awareness Fighting Cancers Of The
metastatic breast cancer epidemiology in egypt Second Opinion On Your Radiation Therapy Men Get Hormone Therapy:
What Is Help You Win The Is An Effective Cure Clothing Alternative Breast Cancer Treatments
what is the best cancer treatment center in america Healthy Living Breast Reconstruction Of Breast Cancer Men's Breast Cancers
Breast Cancer 2010 Tips On National Airlines/Airport UB Research Unite For Susan G

Posted by: breast cancer statistics cdc website outbreak | 2015.08.08 at 06:14 AM

It permits the qualified motorists to drive any car for the functions
of their motor field company.

Posted by: redenovatv.com.br | 2015.08.08 at 06:15 AM

I love what you guys are up too. This sort of clever work and exposure! Keep up the superb works guys I've incorporated you guys to blogroll.

Posted by: http://www.soddosdlsd.com | 2015.08.08 at 06:15 AM

Investing from Premises - A motor field roadway threat
insurance policy does not cover versus loss or harm to cars maintained company facilities.

Posted by: Toby | 2015.08.08 at 06:16 AM

Evidence of insurance policy is a card from your vehicle insurance business that depends on day as well
as reveals that there is responsibility insurance policy covering your
auto.

Posted by: wilayadeltarf.com | 2015.08.08 at 06:17 AM

This website was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me.
Kudos!

Posted by: Alvin | 2015.08.08 at 06:17 AM

As part of Continuous Insurance policy Enforcement (CIE)
laws, taxed cars that have actually not been declared SORN
should be added to the MID.

Posted by: iguanamoon.com | 2015.08.08 at 06:18 AM

In much less compared to 5 minutes, consumers can contrast in excess of ONE HUNDRED brand names in a cross-section of the financial markets.

Posted by: www.jahadgaran.tk | 2015.08.08 at 06:20 AM

Beat the dealership at their own video game by understanding what real price of the car you are wanting to buy.

Posted by: ads-clasificados.com | 2015.08.08 at 06:21 AM

It is actually a great and useful piece of information. I'm satisfied that you just shared this useful information with
us. Please keep us informed like this. Thanks
for sharing.

Posted by: http://utv.peacefmonline.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=133494 | 2015.08.08 at 06:21 AM

Hey There. I found your blog using msn. This is a very well
written article. I'll make sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post.
I'll certainly return.

Posted by: Stella | 2015.08.08 at 06:22 AM

For instance, it takes say goodbye to to replace
a recreational vehicle or individual commode than to do the exact same task for the one in your home.

Posted by: http://cntigci.net/component/k2/article/194-atlas-de-la- | 2015.08.08 at 06:23 AM

Hyundai Electric motor Financing have to consider your wage adequate to cover
living expenses and also automobile repayments.

Posted by: http://railroad-x-forum.com/index.php?page=User&userID=223594 | 2015.08.08 at 06:24 AM

Urban redevelopment with public support and also personal profit was commercial policy changed for brand-new times.

Posted by: motor trade insurance cost | 2015.08.08 at 06:25 AM

If you have a crash and require contact info for your insurance firm, it's
additionally useful to have these details to hand.

Posted by: http://auto-zone.pro/index.php/component/k2/item/10-2011-dodge-challenger | 2015.08.08 at 06:26 AM

Below you will view a variety of those customer testimonials, both bad and good, for our motor trade insurance coverage.

Posted by: Antonio | 2015.08.08 at 06:28 AM

Jewelslane a well known model in jewellery segment.
It gives some beautiful items of jewellery that are created with sheer perfection and dedication.

Posted by: Geri | 2015.08.08 at 06:28 AM

Not just do we hunt for inexpensive motor profession insurance coverage yet we search based on top quality also.

Posted by: http://www.jahadgaran.tk | 2015.08.08 at 06:31 AM

Kindly feel totally free to join our on the internet community if you are reading the remarks after your
own!

Posted by: http://www.corolerario.eu/ | 2015.08.08 at 06:31 AM

I do suggest you review all of my workshop short articles, as you will certainly see extra techniques of the field for
establishing, advertising and marketing as well as key demands.

Posted by: http://counter.arabamoto.com/index.php?a=stats&u=tracimod9446830 | 2015.08.08 at 06:33 AM

We do not have any abroad call centres as
well as all of our staff are qualified as well as furnished to manage your insurance coverage needs.

Posted by: www.enha.com | 2015.08.08 at 06:33 AM

Our companies include emergency, commercial, residential, and automotive locksmith services.

Posted by: Felicitas | 2015.08.08 at 06:33 AM

Our companies embrace emergency, business, residential, and automotive locksmith companies.

Posted by: Fernando | 2015.08.08 at 06:34 AM

My extremely extended online examination has at the end
been made up with sensible points to trade with my coworkers.

Posted by: www.1.mazoonadv.com | 2015.08.08 at 06:34 AM

Kindly contact us today as well as we will certainly help
you recognize the best motor vehicle insurance coverage remedy for your business fleet.

Posted by: wiki.juno-portal.nl | 2015.08.08 at 06:35 AM

Below you'll find a number of methods to minimize expense on the purchase of a significant home appliance.

Posted by: http://www.migdaniamartinez.com/ | 2015.08.08 at 06:35 AM

There are likewise constraints to cover - especially, you could simply drive a client's vehicle for motor profession usage.

Posted by: traders insurance for 18 year olds | 2015.08.08 at 06:36 AM

Our providers include emergency, business, residential,
and automotive locksmith services.

Posted by: Elliott | 2015.08.08 at 06:39 AM

If you want fast and reliable companies from an organization that provides elite emergency locksmith services, call McCausland.

Posted by: lawyer employment | 2015.08.08 at 06:40 AM

Comprehensive Landlord Insurance offering cover versus accidential & malicious damage, loss of lease
as well as even more.

Posted by: wiki.juno-portal.nl | 2015.08.08 at 06:41 AM

A trusted aged family members car will have a less costly costs
compared to merely a flashy expensive car.

Posted by: www.kuntherm.hu | 2015.08.08 at 06:42 AM

Electric motor trade insurance policy is a special insurance policy plan enhanced for individuals in motor field.

Posted by: motor trade insurance direct | 2015.08.08 at 06:42 AM

For a quick quote, simply punch your specifics right into our online type and also we could 'take the
wheel' from there.

Posted by: Oliva | 2015.08.08 at 06:43 AM

For vehicle suppliers these could possibly be dropping online
sales, competitors from abroad or Federal government plan changes over CARBON DIOXIDE emmissions.

Posted by: Eli | 2015.08.08 at 06:44 AM

Just franchised brand-new vehicle dealers could sell a new vehicle so automobile brokers act as a
broker between the supplier and the purchaser.

Posted by: http://www.site116.com | 2015.08.08 at 06:45 AM

The official description of a Classification D car is one that has experienced crash damage that would certainly cost a lot less to mend than its worth.

Posted by: http://www.zazeroon.ir/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=HattieMcWi | 2015.08.08 at 06:46 AM

Dealerships are licensed to accumulate all applicable state taxes, motor vehicle
costs as well as examination or discharges costs.

Posted by: http://traversemountain.org/modules/profile/userinfo.php?uid=577485 | 2015.08.08 at 06:47 AM

Whether or not the shortage of Silver is real or perceived,
the net impact is that Silver premiums have become elevated.

Posted by: Danon | 2015.08.08 at 06:47 AM

Lastly, no-one goes to buy your jewellery if they don't
see it!

Posted by: jon richard jewellery | 2015.08.08 at 06:47 AM

In reality, former Planet employees claimed, it was very uncommon for your
organization to truly repossess personal things.

Posted by: auto loan bad credit | 2015.08.08 at 06:47 AM

Nash Warren supplied me with a level of solution I have actually not obtained before by any other insurance policy firm I have actually dealt with.

Posted by: http://rdhforum.alliance-rdhpractitioners.org/member.php?action=profile&uid=79863 | 2015.08.08 at 06:47 AM

Insurance Brokers we search amongst some
of the UK's leading insurance coverage firms to discover the appropriate pay for
your operation, at a competitive rate.

Posted by: ubinet.yonsei.ac.kr | 2015.08.08 at 06:47 AM

Link Insurance coverage Brokers Ltd, Connect Property, Factory Road, Stoke
On Trent, Staffordshire, ST1 5HE.

Posted by: http://mala.maidil-studio.com | 2015.08.08 at 06:49 AM

Reserve time to contrast electric motor trade insurance to
see to it that you are obtaining the very best bargain feasible.

Posted by: http://s245364347.mialojamiento.es | 2015.08.08 at 06:51 AM

With a group of electric motor field insurance coverage experts and a straightforward on the internet quote system,
we could get you covered - fast.

Posted by: http://salsa.happy-moves-plus.de/user/48524-tyrone6734 | 2015.08.08 at 06:52 AM

Below at Insurance coverage Gift we have a devoted team to supply the
most effective security, price and level of service you deserve.

Posted by: http://www.kits.asexualoutreach.org/index.php?title=How_you_can_Build_A_Fairer_City. | 2015.08.08 at 06:53 AM

We are an independent broking company that is devoted to finding the appropriate insurance coverage that is customized to our clients requirements.

Posted by: http://www.karakol-park.com/ | 2015.08.08 at 06:54 AM

Our Motor Field Insurance policy group has actually the experience needed
to guarantee you obtain the most effective guidance and also pay for your operation.

Posted by: http://belamro.by/index.php/pl/nasze-uslugi/logistyka/item/100-trucking/100-trucking?start=0 | 2015.08.08 at 06:55 AM

If you need fast and dependable services from a company that provides elite emergency locksmith providers, name McCausland.

Posted by: immigration attorney jobs | 2015.08.08 at 06:57 AM

Electric motor Field Insurance coverage could
simply be obtained for customers working in the Motor Field and
also proof of trading could be required.

Posted by: http://www.partyexpresstorino.it/ActivityFeed/MyProfile/tabid/60/userId/3542/Default.aspx | 2015.08.08 at 06:58 AM

Fortunately they offered me a Chrysler Community a Nation to rent out free up until the repairs are made.

Posted by: traders insurance for 18 year olds | 2015.08.08 at 06:59 AM

Lots of companies want you to offer their items and make 30
to 60 % commission per item without PPC like AdSense.

Posted by: http://www.fondazionescuolaebraica.it/component/k2/item/3-borse-di-studio.seohighscore.com/3-borse-d | 2015.08.08 at 06:59 AM

GoMotorTrade just works with the UKs leading motor profession insurance policy carriers suggesting
that you make certain to get the ideal kind of policy for you.

Posted by: http://www.ipesp.ac.th/ipes_manage/index.php?option=com_k2&view=item&id=27:??????????????????&itemid | 2015.08.08 at 07:00 AM

The insurance coverage supplies cover for any field plate registered
to you and talked about with us.

Posted by: traders insurance for 22 year olds | 2015.08.08 at 07:02 AM

Me Now provides Electric motor Trade Insurance to business in the auto business searching for well-shaped insurance coverage and also security.

Posted by: alexander-rädle.de | 2015.08.08 at 07:03 AM

An Auto Traders Insurance Policy can aid cover the expenses of fixing or even changing the vehicle
in addition to any legal costs.

Posted by: gameopt.com | 2015.08.08 at 07:06 AM

A weak point is that it does not make use of one of the most approximately day info
to recognize current loss expense fads.

Posted by: www.oovrag.com | 2015.08.08 at 07:07 AM

Our providers embrace emergency, industrial, residential,
and automotive locksmith providers.

Posted by: best immigration lawyer philadelphia | 2015.08.08 at 07:08 AM

So if we are without our autos for many months
this could possibly cost consumers around $200.00 when we lastly
obtain our vans back.

Posted by: http://www.experiencedhoustonmediator.com/harassment-and-discrimination-in-the-workplace/ | 2015.08.08 at 07:08 AM

Job-related treatment and personnels utilize particular examinations that
enable them to systematize as well as contrast outcomes.

Posted by: smartjewelryshow.com | 2015.08.08 at 07:08 AM

So great deals of folks call regarding looking for Insurance
and invest the entire dialog responding to concerns.

Posted by: http://vision-korea.kr/?document_srl=693613 | 2015.08.08 at 07:08 AM

When law requires a salavge title to recuperate expenses from the liable insurance business one has to jumps via many dumb hoopps to gather.

Posted by: http://sambish20.uk | 2015.08.08 at 07:09 AM

I'll try the weblog you are talking of. Thanks for commenting.

Posted by: kundan jewellery | 2015.08.08 at 07:09 AM

You require look no even more if you're looking for motor trade insurance
online.

Posted by: http://bookacloud.com/index.php/component/k2/itemlist/user/183442 | 2015.08.08 at 07:10 AM

The premium for 'own damage' cover, which forms the larger piece of
the insurance costs, is based on danger and affordable stress.

Posted by: http://tablematters.kosmoscentral.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=2:blog-post-2&itemid=543& | 2015.08.08 at 07:10 AM

Our companies embrace emergency, commercial, residential, and automotive locksmith providers.

Posted by: Karri | 2015.08.08 at 07:10 AM

If it doesn't work out, you can constantly offer your recreational vehicle or trailer
and also return to your old way of living, but I strongly question that you will.

Posted by: www.antrodeldrago.info | 2015.08.08 at 07:11 AM

Amazingly they chose to to match the net expense as well
as would certainly have a white Fender Jaguar in the adhering to
week.

Posted by: http://www.bottegareformaggio.it/index.php/component/k2/item/146-nuovi-presidi-slow-food/146-nuovi-p | 2015.08.08 at 07:11 AM

They get expense allocations consented to by the membership
to compensate them for the expense of acting upon part of the Association.

Posted by: traders insurance policy quotes | 2015.08.08 at 07:12 AM

Whether you are new to the electric motor trade or have actually been trading for several years, Towergate
can help.

Posted by: www.kashikatha.in | 2015.08.08 at 07:13 AM

Electric motor investors ought to get in touch with the consumer,
or utilize their field plate when examination driving the motor vehicle.

Posted by: http://topsites.waoanime.tv/index.php?a=stats&u=laurenjor88007 | 2015.08.08 at 07:14 AM

Whether you have a small fleet of 2 or 3 cars or a bigger fleet we
can organize a plan that will certainly give the appropriate remedy for your business.

Posted by: motor trade insurance how does it work | 2015.08.08 at 07:15 AM

My evaluation of Pureprofile, an online study business, as well
as an overview on the best ways to earn money on Pureprofile.

Posted by: traders insurance for 22 year olds | 2015.08.08 at 07:15 AM

I have been surfing online greater than three hrs in today times, yet
I never ever uncovered any type of eye-catching post like yours.

Posted by: whitecom.org | 2015.08.08 at 07:16 AM

Our companies embody emergency, industrial, residential, and automotive
locksmith services.

Posted by: Magda | 2015.08.08 at 07:16 AM

We comprehend the insurance coverage requirements of
the electric motor field as well as would welcome the possibility to advise you additionally.

Posted by: stefem.org.br | 2015.08.08 at 07:16 AM

He envisaged a gigantic DNA data source that medications companies would certainly pay to explore, and also led a
firm intending to do simply that.

Posted by: http://quiropraxiainka.com/ | 2015.08.08 at 07:17 AM

Call previous employers as well as inquire about their company plan concerning background checks on past workers.

Posted by: http://www.lastminute-hotel-reise.de/bild/gaestebuch.php/contact.php | 2015.08.08 at 07:18 AM

An economic evaluation of exactly what it could cost an individual to possess different kinds of mobile homes.

Posted by: traders insurance claims | 2015.08.08 at 07:20 AM

In charge of the insurance provider's photo and also duty to insurance coverage acquiring public
as well as employers to prevent errors.

Posted by: www.umsu.ac.id | 2015.08.08 at 07:21 AM

When law requires a salavge title to recover
costs from the responsible insurance business one needs to jumps via numerous silly hoopps to accumulate.

Posted by: traders insurance uk | 2015.08.08 at 07:21 AM

Comprehensive Property manager Insurance policy providing cover against accidential & destructive damage, loss of rental fee as well as even more.

Posted by: http://www.madmaxx27.net/KifferCrew/index.php/k2-demo-1/item/363-willkommen?limitstart=0 | 2015.08.08 at 07:22 AM

Extension insurance coverage to increase limits or reduce deductibles may be purchased from autopac or private insurers.

Posted by: http://www.kanoeindia.com/index.php/k2/category-view/item/52-vestibulum-lorem-quis-sollicitudin | 2015.08.08 at 07:22 AM

Thanks for sharing your thoughts about Business Telephone Systems.
Regards

Posted by: Cloud Phone Systems | 2015.08.08 at 07:22 AM

If the older policy holder is particularly marked to drive these vehicles, it
is most likely more expense effective.

Posted by: Florida | 2015.08.08 at 07:23 AM

Make the clever selection, Get in touch with us and also see just how much easier as well as much cheaper your insurance coverage could be.

Posted by: home.loqal.no | 2015.08.08 at 07:24 AM

For automobile suppliers these can be dropping online sales, competitors from
abroad or Federal government policy adjustments over CO2 emmissions.

Posted by: http://www.yahatafc.com/cgi-bin/yybbs/yybbs.cgi | 2015.08.08 at 07:24 AM

If significant damages was sustained as a result of a crash, think about looking at your insurance company to repair the car.

Posted by: http://intenebris.net/index.php?PHPSESSID=62c9620239e81f3ca77576a49b291454 | 2015.08.08 at 07:26 AM

In order for you fast and dependable companies from an organization that
provides elite emergency locksmith companies, name McCausland.

Posted by: immigrants US | 2015.08.08 at 07:26 AM

Appreciate this post. Will try it out.

Posted by: Andy | 2015.08.08 at 07:27 AM

Though they claim that you have to be at least 18, the majority of insurance coverage suppliers do not accept candidates
under 23.

Posted by: http://www.peopleneedhelp.org/members-44/kitfysh7426811/activity/1091729/ | 2015.08.08 at 07:28 AM

A lower-risk alternative for income seekers are bonds - IOUs issued
by governments and firms which offer a regular revenue to investors.

Posted by: motor trade insurance ireland | 2015.08.08 at 07:28 AM

Investors Insurance policy varies from regular cover as it
supplies protection for any type of automobile within your property at
the time.

Posted by: http://www.soubce.cz/wiki/index.php?title=Mr_Motor_Profession_Insurance_UK. | 2015.08.08 at 07:31 AM

The net automobile dealers provide you comprehensive info traders insurance policy on each type of vehicles they sell.

Posted by: http://www.alkamotorkia.com.co/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=17656 | 2015.08.08 at 07:31 AM

It's hard to find well-informed people on this subject, however, you
seem like you know what you're talking about! Thanks

Posted by: Education | 2015.08.08 at 07:33 AM

The insured ultimately completed the building's reconstruction in October 2010 and took legal action against
again for the replacement expense holdback of roughly $250,000.

Posted by: http://belclinic.com.br | 2015.08.08 at 07:34 AM

Wow, that's what I was exploring for, what a data!
existing here at this blog, thanks admin of this web site.

Posted by: Business VoIP Systems | 2015.08.08 at 07:35 AM

We will not amaze you with insurance coverage jargon as
well as we won't put unneeded challenges in the means.

Posted by: http://roamed.co/forum/2088-revenue-and-making-money/0 | 2015.08.08 at 07:35 AM

My key UNITED STATE financial plan problem is the financial irresponsibility of federal government.

Posted by: motor trade insurance policy wording | 2015.08.08 at 07:35 AM

If you trade from home, or are a roadway side technician, a less expensive roadway dangers simply plan suffices for you.

Posted by: http://poggiosangiacomo.it/ | 2015.08.08 at 07:35 AM

Adelphi Insurance Brokers Limited is an investing business of
Adelphi Holdings (UK) Limited.

Posted by: ivecoparts.in.ua | 2015.08.08 at 07:36 AM

We will certainly contrast quotes from leading UK motor field insurers to
bring you the most effective possible deal in regards to both price as well as cover.

Posted by: radadm.rv.ua | 2015.08.08 at 07:37 AM

Whether you are buying new insurance or reviving your plan, you
need to always shop around for offers initially.

Posted by: motor trade insurance definition | 2015.08.08 at 07:38 AM

We have a knowledgeable group supplying competitive quotes for Roadway Danger as well
as provide economical consolidated Motor Field Insurance.

Posted by: https://demos3.softaculous.com/RicarGBooK/ | 2015.08.08 at 07:38 AM

This design is steller! You obviously know how to keep a reader entertained.
Between your wit and your videos, I was almost moved
to start my own blog (well, almost...HaHa!) Wonderful job.
I really enjoyed what you had to say, and more than that,
how you presented it. Too cool!

Posted by: polytron technologies | 2015.08.15 at 08:03 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/11885/61947710

Listed below are links to weblogs that reference 日の丸セントリフュージュで拷問:

« 宇宙人は地球には来ない | Main | 大学研究では人類は宇宙に永住できない »